24 Aralık 2018 Pazartesi

Yolun Sonu mu, Yaranma Çabası mı?

Mazhar Alanson

Yolun Sonu mu, Yaranma Çabası mı?


Değişme hızına yetişemediğimiz gündemimizde öne çıkan isim bu kez Mazhar Alanson. Mazhar Alanson, Üsküdar Belediyesi’nin düzenlediği konserinde söylediği sözlerden dolayı 22 Aralık Cumartesi günü sosyal medyanın gündemine oturdu. Alanson’un kendisini dinlemeye gelen izleyicilerine söylediği sözler şunlardı: “Adam papağanı ezmiş, öldürmüş. Kaç gündür bu mesele. Genç, babayiğit çocuk şehit olmuş. Hamile karısı. Hayır o öyle sayfada geçiyor. Papağan öldü, 1 haftadır konuşuluyor.”

Gündemdeki papağan konusuna parmak basan Alanson, aynı zamanda en popüler şarkılarından biri olan “Yandım” ile ilgili de açıklama yaptı. Alanson’un bu şarkısında yazdığı sözlerle ilgili gündem yaratan bir diğer açıklaması da şu oldu: “Yandım Yandım kısmını Medine’de yazdım. ‘Baka baka doyamadım, hem kokladım da’ Kabe’yedir. Ama siz onu dinlerken aşk şarkısı zannedersiniz”

Mazhar Alanson’un “Yandım” şarkısını ne için ve kime yazdığını neden açıklama ihtiyacı hissettiği belli değil. Mazhar Alanson, sahnede yaptığı bu açıklamayla farklı kesimlerin tepkisini çekeceğe benziyor. Bu açıklamalar haber sitelerinde yayınlanır yayınlanmaz sosyal medyada gündem olan Alanson, kuşkusuz tepki çektiği kadar sevimli de gözükecektir.

Farkındalık Hali


Mazhar Alanson’u iyi tanıyoruz. Bu sanatçı, bir kitlenin hoşuna gideceği için kendisinden ödün vermeyecek biri olarak hafızalarımızda. Ancak söz konusu olan yolun sonu ise insanlar farklı şekillere bürünebilir, korku ve teslimiyet arasında kalmanın verdiği etkiyle ilginç açıklamalarda bulunabilir.

70 yaşına merdiven dayayan Mazhar Alanson’un şarkısıyla ilgili açıklaması içten ve samimi bir beyan olarak yorumlanmalı. Zira Mazhar Alanson’un hedefi daha farklı olsaydı, geçmişte eline geçen fırsatları kullanarak aydın olarak bildiğimiz birçok kişinin yaptığı gibi kolayca cebini doldurabilir, nüfuzunu arttırabilirdi. Ancak yine de Mazhar Alanson gibi bir isimden bu açıklamaları duymak tuhaf. Mazhar Alanson, hafif sallantıda olan duruşunu ilerleyen günlerde netleştirecektir. Bu açıklamasıyla bir amacı olup olmadığını da yakın zamanda daha net göreceğiz.

1 yorum: