24 Aralık 2018 Pazartesi

432 Saatlik Şarkı

432 Saatlik Şarkı

432 Saatlik Şarkı


Deneysel müzik severler Radiohead’i bilir. Deneysel müziği çok seviyorum; daha da seviyorum diyenler Thom Yorke’u da bilir. Tanımayanlar için Radiohead, Thom Yorke’un bestecisi, söz yazarı, vokalisti olduğu deneysel bir müzik grubudur.

Thom Yorke, 432 saat uzunluğunda bir şarkı yapmış. Yalnız dikkat! Dakika değil, saat. Bu şarkı Radiohead’in albüm kapaklarını yapan Stanley Donwood’un Sdyney’deki sergisinde eş zamanlı olarak çalacakmış. 18 gün sürecek olan sergiyi görmeye gidenler şarkının bazı kısımlarını dinleyebilecek artık. 18 gün boyunca sergi salonunda yaşamak isteyenler şarkının hepsini dinleyebilir tabi. Bu seçeneği göz ardı etmemek lazım.

Ben de (boş olduğum için)boş durmayım dedim dünyada en uzun şarkıyı araştırdım. (Araştırmak derken Google’da en uzun şarkı diye arattım sandınız değil mi. Hayır. Kitap ve ansiklopedi taraması yaptım. Şaka şaka… Google’a yazdım. Çok kısa sürdü. Bilgiye çok hızlı ulaşmak işte, internetin en iyi faydası) Bu şarkıdan önce dünyadaki en uzun şarkı Trapped in the Closet ismiyle R. Kelly’ e ait olup uzunluğu 85 dakikaymış.

Şimdi 432 saati dakikaya çevirelim. 25920 dakika yapar. (tamam sakin bunu da saniyeye çevirmeyeceğim) Yani dünyanın en uzun şarkısından 304,9 adet şarkı çıkar. Peki günümüzün üretim biçimiyle fabrika çıktısı gibi olan ve adına sanat denilen 4 er dakikalık şarkılardan kaç adet yapar? (Adorno’nun da kulaklarını çınlattık, iyi mi) Epey yapar. Günümüz şarkıları demişken aklıma ilk Demet Akalın’ın Poşet şarkısı geldi. Ama Rihanna’nın Umbrella’sı gelmedi. Bu da önyargım olsun.

Bu arada unutmadan 432 saatlik şarkının adı Subterranea, serginin adı ise The Panic Office.

Bahsi geçen konu ile ilgili ufak bir video.

4 yorum:

  1. 432 saatlik şarkı demek. Sonuna kadar dinleyen olmuş mu merak ettim. Ne ilginç şeyler var şu dünyada yahu :)

    YanıtlaSil
  2. uzun mixleri severim ama bu pek bir fazla olmuş...

    YanıtlaSil
  3. @GülhanÜlkgentürk adam uğraşmış , Daha bilmediğiniz dünyayla ilgili pek çok gerçeği paylaşıcaz.

    @ErsinCe fazla olmuş , abartı olmuş ama emek olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Oldukça ilginç gerçekten. Esin kaynağı neymiş acaba merak ettim :)) Her şeyi devletten beklemeyip onu da ben googlelayayım :)

    YanıtlaSil