15 Ocak 2019 Salı

Kaç Paraya Facebook’tan Vazgeçerdiniz?

Facebook

Kaç Paraya Facebook’tan Vazgeçerdiniz?


Artık sosyal medya olmadan yaşayamayacağımız bir gerçek. “Elektrikler kesilsin, su kesilsin ama internetime, sosyal medya hesaplarıma bir şey olmasın” denilen bir çağda yaşıyoruz. Kısaca bağımlıyız bağımlı… Suç bizde değil, bizi sosyal medyaya bağımlı hale getirenlerde… Zamana ayak uydurmak böyle bir şey olsa gerek. Zamanın ruhuna adapte olamayan ne yazık ki silinip gidiyor. Orman kanunu sadece vahşi doğada geçerli değil. Uygarlaşmanın zirve yaptığı, her şeyin hukuk kurallarıyla güvence altına alınmayı çalışıldığı günümüzde de geçerli.

Vaziyet böyleyken sosyal medya kullanıcıları olarak bu hayata çoktan alıştık. Alışan sadece bizler değiliz, esnaf amcalar bile alıştı ve işletmelerine sosyal medya hesapları açtı bile… X,Y, Z jenerasyonları mı alışmayacak… Diğer yandan sosyal medya, internet, akıllı telefon olmadan önce ne yapıyorduk diye düşünen insanlar da var. Evet, hepimiz bu şekilde düşünen kitlenin içindeyiz. Ne yaptığımızı gerçekten hatırlamıyoruz ama o zamanlar, en az şimdi kadar –belki de daha fazla- mutlu olduğumuz ortada.

Peki, her şeyin dijitalleşmeye başladığı bir çağda sosyal medya hesaplarımı kapatsam nasıl olur diye düşünüyor muyuz? Elbette kapatanlar var ancak az sayıda. Kapatıp 1-2 hafta sonra açmak sayılmaz. Uzun bir süre sosyal medya kullanmamak mümkün görünmüyor. Peki, sosyal medya hesaplarınızı kapatmanız için size para verseler… Tahmini kaç para istersiniz?

Çağın Modası: Para Vereyim Sosyal Medyayı Bırak!


2018 Aralık ayı sonunda ABD’li bir içecek markası Vitaminwater, insanlara şöyle bir çılgın teklif sunmuştu. Çok çılgın bir teklif: Yani Vitaminwater. 1 yıl boyunca akıllı telefon kullanmayanlara 100,000 Dolar vereceğini açıkladı. Bunun yanı sıra 2018’de ABD’li bir dergi olan Plos One ise kaç TL karşılığında Facebook kullanmazsanız şeklinde bir anket düzenledi. Ankete katılanlar, Facebook kullanmamak için istedikleri ücreti belirtti ve ortaya şöyle bir sonuç çıktı:

  • 1 Saat için 2 Dolar
  • 3 Gün için 16 Dolar
  • 1 Hafta için 39 Dolar
  • 1 Yıl için 1,000 Dolar


Facebook, en az güvenilen teknoloji şirketi olsa da en çok kullanılan sosyal medya uygulaması. İnsanlar Facebook’u sadece para şartıyla bırakabiliyor. Eğer ben de Facebook kullanmayı bıraktım hem de bedava diyorsanız, Facebook’un 2 milyardan fazla üyesi olduğunu hatırlatmakta fayda var. Siz Facebook’u bıraksanız da Facebook sizi ne yapar eder bulur. Sosyal medyadan kaçmak günümüzde zor ve bunu başarmak için farklı bir yaşam tarzı gerekir. Peki, siz Facebook’u ya da en çok kullandığınız sosyal medya uygulamasını bırakmak için kaç para isterdiniz?

4 yorum:

  1. Açıkçası sosyal medya çıktı mertlik bozuldu. Her şeyimizi paylaşmak çok da cazip değil. Ben blog için kullanıyorum. Bunun dışında da açıkçası sosyal medya bana gereksiz geliyor.

    YanıtlaSil
  2. Blog paylasimlarım için kullanıyorum. Onun dışında bir hükmü kalmadı benim için...

    YanıtlaSil
  3. Ben hafta sonları telefon detoksu uygulamaya çalışıyorum. Mümkün olduğunca geç açıyorum telefonumun kilidini.

    YanıtlaSil